Tag | De Filmbekentenissen Blogathon

Op de blog De Filmkijker kwam ik de Filmbekentenissen Blogathon tegen. Leek me wel even leuk om in te vullen!

Bron: De Filmkijker.com

In deze tag gaan we gewoon weer een paar vraagjes beantwoorden. Want dat is een tag, eigenlijk. Veel valt er niet aan uit te leggen. Als je het nu nog niet snapt, ga dan maar weer weg!

Maar goed, filmbekentenissen! Dat klinkt vast ook een stuk spannender dan het daadwerkelijk gaat zijn. Ik heb die vragen nog niet gelezen, dus we springen er blind in!

1. Van welke klassieke films hou je niet (en waarom)?
Ik houd eigenlijk best wel van klassieke films. Vooral Sunset Blvd (1950) en Citizen Kane (1941). Als ik een klassieke film moet noemen waar ik echt niet van houd… De Pink Panther films. Het thema van Henry Mancini vind ik daarentegen weer briljant.

2. Welke tien klassieke films heb je (nog) niet gezien?

– Kramer vs. Kramer (1979)
– Rear Window (1954)
– A Streetcar Named Desire (1951)
– The Apartment (1960)
– Rebel Without A Cause (1955)
– The Man Who Knew Too Much (1934)
– The Usual Suspects (1994)
– The Boondock Saints (1999)
– Who’s Afraid of Viriginia Woolf? (1966)
– The Adventures of Robin Hood (1938)

3. Ben je ooit na het zien van een film in de bioscoop stiekem een andere zaal ingedoken om nog een film te zien?
Eh… nee. Saai hè. Sowieso ga ik enorm weinig naar de bioscoop, zeker sinds ze dat vervloekte 3D hebben uitgevonden.

4. Welke acteur/actrice vind je overgewaardeerd?
Johnny Depp. Prima acteur, maar sinds Pirates is ‘compleet geschift’ het enige type dat hij blijkbaar kan spelen.

5. Van welke bekende regisseur heb je nog nooit een film gezien (en waarom)?
Clint Eastwood. Westerns trekken me om de één of andere reden niet. Wel wil ik zijn film over J. Edgar Hoover ooit nog eens zien.

6. Van welke film hou je, die over het algemeen gehaat wordt?
Ik vind Peter Jackson’s King Kong (2005) geweldig. Het deel op het eiland geloof ik vaak wel, maar vanaf New York is ‘ie top. Zeker met de geweldige score van James Newton Howard eronder.

7. Ben je ooit wel eens “een van die vervelende mensen” in de bioscoop geweest?
Nogmaals, ik ga haast nooit naar de bioscoop. Hier kan ik dus ook met een gerust hart ‘nee’ op antwoorden, want ik weet hoe intens vervelend dat soort mensen zijn.

8. Heb je ooit wel eens een film gekeken waar je van tevoren wist dat deze slecht was, maar die je keek omdat er een specifieke acteur/actrice in speelde? Welke en waarom?
Ik heb The Amazing Spider-Man 1 (en 2) eigenlijk alleen gekeken omdat Emma Stone daar in meespeelde.

9. Zijn er in je filmcollectie films die je al meer dan vijf jaar hebt, maar nog nooit hebt gekeken?
Nee.

10. Wat zijn de slechtste films in je verzameling en waarom heb je ze nog steeds?
Ik heb een sequel op de American Pie films, The Book of Love (2009). En ik heb ergens nog een dvdtje van de horrorfilm ‘From Hell’ liggen. Waarom ik die nog heb? Te lui om weg te gooien, denk ik.

11. Zijn er geheimen over de manier waarop je thuis films bekijkt die je wilt opbiechten?
Broek op de enkels en een duikbril op. Zoiets? Nee, ik kijk eigenlijk gewoon heel normaal films.

12. Welke andere filmgerelateerde geheimen wil je verder nog delen?
Geen geheimen. Maar ik heb ook nog een kopietje van The Room (2003), van Tommy Wiseau liggen. Een van de slechtste, maar daarom ook meteen de meest geweldige film ooit.

Wil jij deze tag ook invullen? Klik dan op de links in de intro van dit artikel!

3 reacties Voeg uw reactie toe

  1. Linda Milder schreef:

    Leuke tag! Ik heb Spider-Man stiekem alleen maar gekeken voor Andrew Garfield.. en vooruit, ook een beetje voor Emma Stone 😉

    1. Daan Kusen schreef:

      Toegegeven, Amazing Spider-Man 1 was nog niet eens zo heel slecht. Deel twee was veel erger…

  2. Jessica schreef:

    Rebel Without aan Cause is een leuke film 🙂

Plaats een reactie