Fictie | Zout

‘Het zout is op.’ De vier simpele woorden brachten me met een klap weer terug in de werkelijkheid. Het zout is op. ‘Dan zet ik dat even op het boodschappenlijstje.’ antwoordde ik.

Bron: Twentysomething.be

‘Dat is mooi, maar hoorde je wat ik daarvoor tegen je zei?’ Verdwaasd knipperde ik met mijn ogen. ‘Je was te laat?’
Ze lachte. ‘Nee, ik ben over tijd.
‘Bedoel je dat je- dat we-?’
‘Ja! Ik weet het nog niet zeker. Ik heb het nog niet getest, maar ik denk van wel.’
‘Wauw, eh… Wauw!’ Ik ga zitten.
‘Maar zijn we er wel klaar voor? We moeten dan groter gaan wonen, want hier is geen plaats ons drieën. En wat voor kleur moeten we de babykamer geven? Genderneutraal? Wat is dat voor een kleur… geel? Doen wij daar überhaupt wel aan? Wat als het een meisje wordt? Roze, mag dat nog, tegenw-‘
Mijn woordenstroom werd succesvol gesmoord met een kus.
‘We weten nog niets,’ zei ze zacht. ‘en als we iets weten zijn er sowieso nog meer dan acht maanden waarin we alles rustig kunnen uitzoeken.’
Ik knik en pak haar hand in de mijne en drukte een kus op haar vingers. ‘Ik ben nog nooit zo bang geweest en tegelijk zo blij.’ gaf ik toe. ‘Ik ook niet.’
‘Wen er maar aan, dit gevoel blijven we de eerste twintig jaar houden.’ mompelde ik. Tegelijkertijd barstten we in lachen uit. Van de spanning, van de opwinding.
‘Heb je een zwangerschapstest?’ vroeg ik, toen we uitgelachen waren.
Ze schudde haar hoofd.
‘Dan zet ik dat ook wel even op het lijstje. Samen met het zout.’

Een Reactie op “Fictie | Zout

Geef een reactie

