The Sunshine Blogger Award

Afgelopen week werd ik door Tim Bouwhuis, oud-studiegenoot en filmblogger, genomineerd voor de Sunshine Blogger Award. Een award die het doel heeft blogs in het zonnetje te zetten. En anderen kennis te laten nemen met andere blogs die jij in het zonnetje wil zetten. De regels zijn bij dit soort awards steeds hetzelfde: je beantwoordt elf vragen en je stelt elf vragen aan de blogger(s) die jij nomineert. Welnu, let’s begin!

Films. Er zijn goede, slechte en die er tussenin. En héél af en toe zit er een parel tussen. De nu volgende elf vragen gaan bijna uitsluitend over film of filmbloggen. Ook daarom vind ik het gaaf dat Tim mij nomineerde, want ik ben niet eens een echte filmblogger. Af en toe een recensie en een jaarlijkse Oscars niet-meer-zo-liveblog. Ik ga ook nooit naar de bioscoop, dus alle respect voor filmbloggers die elke maand meerdere keren in een bioscoop zijn te vinden!

Maar laten we van start gaan: de elf vragen van Tim!

1. Jullie hebben mijn website in ieder geval één of meerdere keren gezien. Wat vinden jullie leuk, en wat minder? Welke aspecten behoeven nog verbetering, en hebben jullie nog tips (dat zijn eigenlijk vier vragen, I know):)
Ik vind de website in kwestie (Timbouwhuis.nl) erg leuk. Naast alle recensies is filmmuziek, een persoonlijke passie, ook een veelbesproken onderwerp. Dit geldt ook voor de artikelen in het thema Geschiedenis, die zijn altijd wel interessant en erg aan te raden!

2. 
Wat is jouw favoriete film allertijden?
Mijn favoriete film… is de complete Lord of the Rings trilogie. Ik kan er niks anders van maken. Die films kijk ik minimaal één keer per jaar weer terug, de muziek vind ik persoonlijk beter dan alom geroemde scores als Star Wars of Jurassic Park. 

3. Welke score of soundtrack bij een film heb je het vaakst gehoord?
Howard Shore’s voor de Lord of the Rings-trilogie. Met solisten als Ben del Maestro, Renée Fleming en Sir James Galway, en de thema’s die Shore nauwkeurig door drie films heeft geweven, is de muziek net zo onvergetelijk als de beelden.

4. Welke film is de ultieme guilty pleasure?
Ik heb niet zoveel guilty pleasures. Misschien The Room, maar die film is inmiddels een cultklassieker en als zodanig niet echt meer een guilty pleasure te noemen, want je hoeft je er niet “schuldig” over te voelen. Misschien zijn Disney-films wel mijn guilty pleasure. Ik ben bijna achtentwintig, maar ik kan nog steeds met enorm veel plezier naar Hunchback of the Notre Dame kijken.

5. Stel, je mag een acteur óf actrice een ster geven op de Hollywood Walk of Fame. Wie kies je en waarom?
Tatiana Maslany. Speelt meer dan negen personages in de serie Orphan Black. Geweldige serie, enorm goede actrice. 

6. Trump of Clinton (ik vond em goed, met dank aan de Protagonisten dus)?
Allebei niet, eigenlijk. Trump valt sowieso al af, maar Clinton komt ook onbetrouwbaar over. Als ik mocht stemmen in Amerika was ik waarschijnlijk naar een third party democratische kandidaat gaan kijken.

7. Wat is voor jou de ultieme setting (waar, met of zonder andere mensen, dagdeel) om een film te kijken?
In de avond, achter mijn laptop, flesje bier erbij.

8. Wat is voor jou uiteindelijk het allerleukste aspect van het (film)bloggen?
Jezelf verbeteren, jezelf uitdagen door steeds andere dingen te proberen.

9. Heb je professionele aspiraties of ambities op het schrijfvlak, of heb je die ooit nagestreefd?
Ik ben momenteel bezig aan mijn debuutroman, ‘Memento Mori’.

10. The Godfather of The Lord of the Rings?
Oei. Ik ga denk ik toch voor The Lord of the Rings. Als ik een lijstje van trilogieën zou maken zou The Godfather op drie staan. Daarboven Back to the Future en op één uiteraard The Lord of the Rings. De echte filmkenners zullen dit waarschijnlijk met afschuw lezen, maar dat is dan maar zo!

11. Wat is de beste film die je dit jaar hebt gezien, tot nu toe?
Dat zal denk ik Captain America – Civil War zijn, denk ik. Met Deadpool op de tweede plek. Twee comic book films, ja. Maar het mooie aan CA:CW is dat het plotpunten uit o.a. Avengers 2 en Cap 2 en Ant-Man op een geloofwaardige manier neer zet. Ook nieuwe personages als Black Panther zijn er op een manier ingewerkt dat je zijn motieven goed begrijpt.

Zo. Elf vragen verder is het mijn beurt om iemand te nomineren! De nominatie gaat uit naar: Daphne en Wilco. Daphne’s blog Cinefille leest ontzettend lekker en zit vol filmrecensies. Hoewel we niet altijd overeenkomen qua smaak, zijn haar recensies wel een reden voor mij om iets wel of niet te gaan zien. Wilco schrijft naast stukken over films en series ook voortdurend over andere (sociale) media. Voor hen deze elf vragen:

1. Series of films? En waarom?
2. Als je geheugen gewist zou worden, met welke film zou je opnieuw willen kennis maken?
3. Welk boek zou jij nog graag op het grote scherm zien?
4. Logan is de laatste film met Hugh Jackman als Wolverine. Wie is volgens jou de ideale opvolger?
5. Weg met 3D, ja of nee?
6. Welke Disney-film mag volgens jou absoluut géén remake krijgen?
7. Als je naar het Stille Filmtijdperk terug zou gaan en je mag één moderne film meenemen om daar te laten zien: welke en waarom?
8. Wat is de eerste film die je ooit zag?
9. Hoewel The Lord of the Rings mijn favoriete trilogie is, vind ik Frodo iets te passief neergezet. Wat is één minpuntje aan jouw favoriete film?
10. Was Ghostbusters-remake nou zo vreselijk, of was de marketing gewoon slecht?
11. Ten slotte: wat is jouw favoriete filmquote?

De elf vragen! Wil jij de vragen ook beantwoorden? Dat mag! Laat een linkje achter naar je blog of doe het in de comments. Ik ben benieuwd!

Vanwege verhuizing zal er zowel vrijdag als zondag vermoedelijk géén blogpost verschijnen. Hopelijk zijn we vanaf volgende week woensdag weer bij u terug!

2 Reacties op “The Sunshine Blogger Award

Geef een reactie

