A Song On Sunday | Dave Matthews – Some Devil

Ik heb het wel eens eerder gehad over nummers uit series. En dan vooral uit de serie [H]ouse. Op de één of andere manier had men een enorm goed team van mensen zitten die, per episode, de muziek uitzochten. Dave Matthews’ Some Devil is zo’n nummer.

Bron: Genius.com

Some Devil speelde in de laatste momenten van ‘Love Hurts’, de twintigste aflevering van het eerste seizoen van [H]ouse. Een fijn nummer dat perfect onder die scene’s paste. Maar waar gaat het nummer nou eigenlijk over?

One last kiss one only
Then I’ll let you go
Hard for you
I’ve fallen
But you can’t break my fall
I’m broken don’t break me
When I hit the ground

In het eerste couplet is een soort van aantrekking/afstoting aanwezig. De persoon is verliefd, maar tegelijkertijd zegt ‘ie dat hij de ander laat gaan, want hij is ‘stuk’. Hij is op een punt aanbeland waar hij denkt dat ‘ie niet meer te redden is.

Some devil, some angel
Has got me to the bones
You said always and forever
Now I believe you baby
You said always and forever
Is such a long and lonely time

De tweedeling in emoties wordt ook in dit couplet weer benadrukt met de metafoor van engel en duivel. Mooie tekst, trouwens: you said always and forever / is such a lonely time.

Too drunk and still drinking
It’s just the way I feel
It’s alright
Is what you told me
Cause what we had was so beautiful
Feel heavy like floating
At the bottom of the sea

Dit couplet vind ik het mooiste uit het nummer. Ik kon me hier, nog niet zo lang geleden, op momenten best in vinden. Feel heavy, like floating at the bottom of the sea is een erg mooie tegenstelling en geeft erg goed het gevoel weer dat het soms teveel wordt.

Some devil is stuck inside of me
I cannot set it free
I wish, I wish I was dead and you breathing
Just so that you could know
Some angel is stuck inside of me
But I cannot set you free

Het laatste couplet kan ik me ook wel enigszins in vinden. Maar het bijzondere van het hele nummer is, is dat het precies bij het personage van Gregory House past.
Some Devil is een nummer dat ik veel heb gedraaid. Tegenwoordig wat minder, maar het blijft een erg mooi nummer!

You said always and forever
Now I believe you baby
You said always and forever
Such a long and lonely time

Stuck inside of me

Geef een reactie

