Fictie | Our Deepest Moments

Het koelde eindelijk wat af. De zon stond al laag en werd weerspiegeld in de winkelramen. We liepen langzaam door de smalle straat. Onze vingers in elkaar verstrengeld.

skiba.nl0493_maas_bij_grave

Bron: Skiba.nl

We liepen over de markt, langs de volle terrasjes. Je had een blauwe jurk aan en ik droeg een overhemd en een korte broek. Gek, dat ik me zulke details na jaren nog zo helder voor de geest kan halen. Zachtjes praatten we over van alles en niets, terwijl we langzaam door de stad liepen.

Je leunde tegen me aan, je haar kriebelde in mijn nek. Voor we het wisten stonden we aan de waterkant. Het was druk, maar gelukkig waren er nog een paar bankjes vrij. Hier, zo aan de waterkant, was onze eerste ontmoeting, tijdens een barbecue van gemeenschappelijke vrienden. En nu, vijf jaar later, zijn we weer hier.

We voeren een discussie over de re-release van het complete oeuvre van Dean Martin, één van jouw persoonlijke favorieten. We drinken een biertje uit de meegebrachte koelbox. Het begint te schemeren. Om ons heen worden de bankjes steeds leger. Straatlantarens beginnen langzaam te branden.

Ik wil zeggen dat je mooi bent, hoe veel ik van je houd. Al die cliché’s. Maar in plaats daarvan begin ik over het restaurant waar ik gereserveerd heb. Ik vraag of je al trek hebt.  Je lacht, je knikt, je kust me. Je kijkt naar me alsof ik je heb gevraagd om met me te trouwen. En misschien is dat ook wel zo. De bedoeling is er zeker. Alleen de woorden kwamen er totaal anders uit. Ik sta op en trek je mee. Met een arm om je middel, en in de andere de aanzienlijk lichtere koelbox, lopen we de inmiddels donkere stad weer in.

In our deepest moments we say the most inadequate things.”

2 Reacties op “Fictie | Our Deepest Moments

Geef een reactie

