A Place To Sleep

Ik ben al een tijdje moe. Niet alleen in mijn hoofd, ook fysiek. Soms zou ik het liefst midden op de dag mijn bed in duiken. Met het risico dat ik in de nacht dan nog steeds moe ben, maar wel wakker lig.

tumblr_nrfh6kn2cr1riijaro1_1280

Bron: Tumblr.com

Soms word ik ’s nachts wakker en dan luister ik naar de geluiden van buiten. Of dan zet ik de radio aan en dan hoor ik de jonge DJ’s van de 3FM DJ-school hun programma’s presenteren. Maar soms is het gewoon stil. Alsof ik in een vacuum val waar ik alleen ben met mijn gedachten.

Silence
And a deeper silence
When the crickets
Hesitate
– Leonard Cohen

Er zijn momenten dat het best gaat. Dan ben ik minder moe, dan heb ik meer energie en kan ik ook wat meer dingen doen. Fietsen, bijvoorbeeld. Of zoiets eenvoudigs als de was doen. Of gezellig doen met huisgenoten. En dat is goed, dat is beter dan die vermoeidheid. Het is alleen steeds weer de vraag hoe lang die energie deze keer blijft.

Om in slaap te komen heb je allerlei oefeningen. Meditatie kan, maar ook simpele ademhalingsoefeningen. Maar oefeningen om uit de slaap, uit die moeheid te komen hebben ze dan weer niet. Na een koude douche ben ik nog net zo moe als ervoor, alleen heb ik het ook koud. Op de juiste tijden ontbijt, lunchen of warm eten schijnt ook voor energie te zorgen. En misschien is dat ook wel zo. Voor even. Daarna is die vermoeidheid weer net zo hard terug.

Ik weet niet waardoor het komt. Ik weet niet-

Soms heb ik het idee dat ik helemaal niets weet. En dan heb ik het niet over feitenkennis of zo. Maar over al die andere dingen. Wat ik ‘wil worden’, bijvoorbeeld. Of wie.

Maar eigenlijk wil ik gewoon naar bed.

4 Reacties op “A Place To Sleep

    • Dat. En als er niks uitkomt misschien eens naar een psycholoog? Het schijnt tussen de oren te kunnen zitten.
      Overigens helpt zo veel mogelijk regelmaat in je leven zeker. Ik ben nu helemaal uit mijn ritme door de Vierdaagsefeesten, hell…

  1. Dat klinkt naar, en tegelijkertijd herkenbaar. Helpt sporten misschien? Ik merk dat het na een wandeling beter gaat, na een flinke partij sparren met een vriend nog beter…

Geef een reactie

