Bonus | Vaker Doen

Dit aan absurdisme grenzend stukje waanzin hier beneden kwam in een onbewaakt moment mijn hoofd binnen. 

tumblr_n29ys1dlne1t0ge0qo1_500

Bron: Tumblr.com

Dit is een leeg document. Nou ja, op deze woorden na dan.
Verder is ‘ie nog vrij leeg. Lachen man. Iemand koffie?
Nee? Gelukkig, want die zooi is niet te zuipen.
Zal ik anders een muziekje opzetten?
Nee, doe maar niet, jij hebt alleen maar Frans Bauer.
Nou zeg, dat is toch gewoon leuke muziek?
Ja, als je het geluid van iemand die onder een versterker ligt te ontbinden goede muziek vindt.
Wil je soms een koekje?
Wat is ’t voor koek?
Mariakaakjes.
Ja, lekker. Die kun je goed soppen.
Ah, ben jij een sopper? Ik breek ze altijd in stukjes. Heb je de wedstrijd van Ajax gisteren gezien?
Nee, ik had de schoonfamilie op bezoek.
Oh. Was het gezellig?
Nou, het was nog even spannend toen ik vergeten was die spuuglelijke paarsblauwe trui aan te trekken die mijn schoonmoeder
vorig jaar voor me heeft gebreid. Maar verder was er genoeg alcohol.
Ah fijn. Wij zijn dit jaar naar Center Parks geweest. Duur joh. Maar het was wel de moeite waard. Wel even schrikken toen er te weinig handdoeken waren.
Wat erg! Heb je geklaagd?
Nou, later bleek dat we in de verkeerde kast hebben gekeken. Daar lagen er nog een paar.
Joh, wat een belevenissen! En hoe ging het met je tante Til? Die had toch van alles?
Ja, klopt. Die had darmklachten en een loopneus, maar die hebben we uiteindelijk weer kunnen vangen.
Fijn, dat ’t dan toch allemaal weer goed komt, hè!
Ja, inderdaad. Maar zeg eens, hoe was de begrafenis van jullie kat nog? En hebben jullie ons kaartje ontvangen?
Ach, die was zo mooi! Echt heel integer. De hele buurt heeft nog wat gezegd en Poekie is daarna in alle rust in de achtertuin te rusten gelegd. Die van hiernaast klaagde nog over geluidsoverlast, trouwens. Maar daar hebben we ons niets van aangetrokken. Poekie hield van Death Metal, wie zijn wij dan om haar die muziek te ontzeggen?
Zo is dat. Gelukkig heeft ze niet geleden, toch?
Nee, het ging heel snel, maar ik heb zijn nummerplaat genoteerd. Die eikel zal er nog van gaan horen!
Helemaal mee eens! Maar wel na de feestdagen, toch?
Ja, want morgen komt mijn zus en haar dochter voor oud en nieuw. Gaan we gezellig High Tea-en in de stad. Komen we er nog eens uit!
Haha nou, mij niet gezien! En wordt het de trein of de auto?
De auto is zo duur parkeren he? Maar de trein zit altijd zo vol en je weet nooit wanneer die rijdt.
Ja, of wie er voor springt…!
Oeh, dat was wel een beetje hard hoor! Denk je eens in wat die arme bestuurders door maken.
Daar zijn toch trainingen voor?
Ja, maar kun je je ooit echt op zo’n situatie voorbereiden? Het doet me denken aan die keer dat de parkiet van onze Janet tegen het raam van de serre aanvloog. Ik heb dagen daarna nog vaak gedroomd over die klap.
Maar een vogeltje is natuurlijk geen mens he.
Nee, natuurlijk niet. Maar het zet je wel aan het denken. Dat je helemaal over zo’n trein uitgesmeerd wordt.
Hè bah, laten we het over iets gezelligs hebben.
Goed idee, nog wat thee?
Haha dat rijmt. Doe maar een halfje. En heb je nog zo’n zoetje voor er in? Ik zeg je, die zijn veel gezonder dan zo’n klont suiker.
Ja, ik las het in de Viva.
Joh, heb je dat schilderij nieuw?
Welk? Die boven de haard? Welnee joh, die hing eerst in de logeerkamer.
Wat een gedrocht.
Haha nou zeg dat maar niet te hard, mijn zwager heeft hem geschilderd.
Die met die staart en dat sikje?
Die ja.
Oh, dan is ‘ie wel mooi.
Haha nou hij zal het waarderen.
Wat?
Weet ik ook niet. Ik zit hier maar conversatie te maken.
Oh.
Zullen we anders even naar RTL Boulevard kijken? Dan piep ik de magnetronmaaltijd even op.
Ja, leuk. Jij weet het altijd zo gezellig te maken.
Dank je, ik doe mijn best!
Hè, wat is die Albert Verlinde toch altijd een lieve man!
Ja. Zonde van zijn huwelijk ook.
Ach. Gelukkig heeft hij zelf de primeur!
Zo is dat.
Hè, wat gezellig. Dit moeten we écht vaker doen!

2 Reacties op “Bonus | Vaker Doen

Geef een reactie

