December Book Haul, pt II

Inmiddels is het Sinterklaas-gebeuren wederom voorbij en is het tijd om eens naar de ‘buit’ te kijken. Naast book-ends, een leeslampje en iPhone-handschoenen mag ik me ook weer gelukkig prijzen met wat boeken!
Foto 14-12-14 20 36 47
Vier nieuwe boeken mag ik vandaag laten zien! Om te beginnen schreef ik in de vorige blogpost al over Het Rosie Effect. Nu heb ik per toeval ook de Engelstalige versie van dat boek binnen! Misschien eens leuk om de vertalingen naast elkaar te leggen!

Een van de betere boeken die er zijn geschreven is toch wel 1984 van George Orwell. Ook Animal Farm van Orwell is een aanrader. Het verhaal, over een groep dieren die niet langer door de mensen onderdrukt wil worden en zelf de macht grijpt, las ik voor het eerst op de middelbare school, voor het vak filosofie. Ook heb ik toen een verfilming gezien met enorm creepy geanimeerde varkens. Toch erg indrukwekkend verhaal!

Boek nummer drie is De Republiek, van Joost de Vries. Las in het NRC over dit boek en het leek me wel interessant! Het schijnt er satirisch te zijn en het gaat over speculatieve geschiedschrijving en geschiedenis als entertainment. Ben wel benieuwd!

En het laatste boek is van Hans Fallada, getiteld Een waanzinnig begin. Het gaat over Duitsland, en Berlijn in het bijzonder, na de Tweede Wereldoorlog. Over wederopbouw, maar ook over vluchtende nazi’s. Duitse bevolking die opeens allemaal in het verzet hebben gezeten. Het schijnt een (op zich zelf staand) vervolg te zijn op een ander boek van Fallada. Als dit wat is ga ik daar dan ook wel eens naar kijken.

Met alle boeken van afgelopen maandag erbij kan ik nog enorm ver vooruit! Sowieso komt er binnenkort een recensie online van Robert Galbraith/J.K. Rowling’s The Silkworm. Gelukkig komt de vakantie er aan!

2 Reacties op “December Book Haul, pt II

  1. Ik krijg Het Rosie Effect voor kerst en ik kan niet wachten. Het eerste deel vond ik echt heel leuk en grappig. Animal Farm heb ik nog nooit gelezen.. shame on me. Staat wel absoluut op mijn to read-lijstje!

Geef een reactie

