Something New

Het is juni, de zomer is in aantocht en alles lijkt lichter. Ik luister naar het geluid van de vogels dat door mijn open raam naar binnen komt en hóór het ook echt. Ik voel de warmte van de zon weer.
tumblr_n300emhMOQ1s7e0dto1_500

En voor het eerst sinds lange tijd voel ik me ook lichter in mijn hoofd. Meer vrijer. De stemmen die eerst allemaal door elkaar schreeuwden zijn rustiger geworden. Op sommige momenten zelfs stil. En het voelt goed.

“De zon schijnt, de hemel is diep-blauw, er waait een heerlijke wind en ik verlang zo, verlang naar alles… Naar praten, naar vrijheid, naar vrienden, naar alleen zijn.” – Anne Frank

Ik kan weer een klein beetje hopen dat het nu wél goed zal gaan. Een nieuwe studie, een nieuwe stad. Nieuwe mensen. Misschien zelfs meisjes. Of ben ik dan te optimistisch? De tijd zal het leren.

In ieder geval een hele nieuwe bladzijde, waarin ik zoveel wil. Ik wil weer muziek maken, ik wil toneel weer oppakken, ik wil een stamkroeg ontdekken, de mooiste platenzaken, de leukste boekwinkels. Ik wil een kamer vinden waarin ik me thuis voel. En waar goed internet is.
twilight_by_nelleke-d74rpqq
En wat ik vooral hoop is dat ik aan het einde van min studie kan zeggen ‘Dit is mijn stad’. Net zoals ik dat ooit over Grave en over Nijmegen heb kunnen zeggen.

7 Reacties op “Something New

  1. Moet kunnen toch, in een stad als Utrecht? Zelfs ik voel me daar een beetje vertrouwd, ook al ben ik er helemaal niet vaak geweest, een keer of tien.

    Veel plezier 🙂

Geef een reactie

