Something To Smile About

Er zijn dagen dat je te veel moet, er te veel in je hoofd zit of dat het je gewoon even allemaal te veel wordt. De kunst is om daar mee om te gaan, hoe moeilijk dat ook is.
Photo 24-05-14 21 10 10
Everything sucks, you might as well find something to smile about. Een motto waar ik me, zo goed en zo kwaad als dat gaat, aan probeer te houden.
Hoe dan? Dat is de vraag. Vroeger, toen ik nog in Grave woonde, ging ik om mijn hoofd leeg te maken lekker aan de Maas zitten, muziek aan en gewoon even negens aan denken. Toen was dat de ideale manier en werkte vaak erg goed. Soms zelfs zo goed, dat ik de tijd vergat!

Dingen vinden om je op te vrolijken of om je af te leiden lijken vaak makkelijk te vinden. En ideeën die je snel krijgt werken ook wel, maar nooit echt voor lang. Een voorbeeld: je voelt je minder en zet een nummer op. Magic, van Coldplay of zo. Het probleem is dat je dat nummer, of welk ander nummer dan ook, maar zoveel keer kunt draaien totdat het ‘speciale’ er wel een beetje van af is. Daarom is het handig om, in plaats van één nummer, altijd een playlist bij de hand te hebben van nummers die iets voor je betekenen, je opvrolijken of waar je energie van krijgt.
Een andere mogelijkheid is om een stuk te gaan lopen, rennen, (snel)wandelen… je raakt energie kwijt en je hebt tijd om je gedachten te ordenen.
Ook kun je je natuurlijk even verliezen in een mooi boek en – ik hoor je denken: ‘daar heb je hem weer met z’n muziek en boeken’ – maar het werkt! Het is bewezen. Door mij, onder andere. Bij deze.

Natuurlijk zijn er talloze methodes, en welke methode je ook gebruikt, als hij werkt is ‘t een goede! Het gaat gewoon om Choose Happiness. En ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En ik ken maar weinig mensen bij wie dat écht lukt. Dat positieve, optimistische gedoe is geweldig op papier. Daarom worden er honderden boeken mee volgekalkt. Maar in het echt gaat het om de momenten. Dingen waar je weer een paar dagen, een maand of desnoods jaren, op vooruit kunt. Gewoon, something to smile about.

Een Reactie op “Something To Smile About

Geef een reactie

