Times Change…

Times change and so must I. We all change when you think about it. We’re all different people all through our lives.

Rond deze tijd in 2010 was ik nog druk bezig voor mijn eindexamen HAVO. Nu, vier jaar later ben ik zowel stukken verder alsook precies op dezelfde plek als waar ik toen was.
object_15_7151
Vier jaar Journalistiek, vier jaar Tilburg en vier jaar in mijn kamertje verder is het tijd om afscheid te nemen.

Natuurlijk is het niet écht vier jaar. Ondertussen ben ik er ook een tijdje tussenuit geweest om eens kijken of de lerarenopleiding Engels wat voor mij was, en ben ik sinds oktober van afgelopen jaar officieel uitgeschreven bij Journalistiek, het is voor het verhaal makkelijker om het omhoog af te ronden. Klinkt ook beter!

Vier jaar lang deze overbekende muren, waar de sporen van mijn aanwezigheid nog extra in het oog springen, omdat ze volgend weekend definitief weg zullen zijn. Het Ikea-meubilair, waar eerst prominent mijn stereo huisde. De schilderijen aan de muur. Of de boekenkast die ook als scheiding tussen mijn bed en wat er voor ‘woonkamer’ door kon gaan diende. En natuurlijk mijn tafel, waar mijn laptop een permanent fixture was, maar waar mijn broer en ik ook de afgelopen jaren aan Sinterklaas hebben zitten werken. De helft van de boeken uit die kast zit al in dozen. De andere helft dunt ook al aardig uit.

En van mijn studiootje was het vier jaar lang ongeveer tien tot vijftien minuten lopen tot de Fontys Hogeschool voor Journalistiek, waar ik zoveel geniale mensen heb leren kennen, maar ook zoveel strijd heb moeten leveren –zeker in de periode waarin ik mijn operatie had.

En dan als laatste de stad Tilburg zelf nog. Een stad waar ik, als de FHJ er niet zou staan, nooit zou zijn gaan wonen. En waar de route naar de Selexys/Polaris-boekwinkel in de Emma Passage een tijd lang een vast ritueel was. Tilburg, een stad die onopvallend tussen de ‘groten’ van Brabant, Eindhoven, Breda en Den Bosch in ligt. Onopvallend in al zijn nietszeggendheid, maar waar ondanks dat toch enorm goede herinneringen schuilen in een goed glas bier met awesome FHJ-mensen.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
En als het over awesome mensen gaat, mag ook M. niet vergeten worden. Het halen van mijn tentamens, en zo ook mijn propedeuse, na mijn operatie heb ik grotendeels aan haar begeleiding (maar ook gezelligheid!) te danken.

En dat heeft er voor gezorgd dat ik nu de stap kan maken naar de Universiteit in Utrecht, waar ik –naar alle waarschijnlijkheid- na de zomervakantie Engelse Taal & Cultuur ga doen. En dus Tilburg (en N-Brabant) voorgoed achter me laat.

Voordat ik de deur voorgoed achter me sluit, kijk ik nog één keer achterom, waar enkel de afdrukken van meubilair in het tapijt verraadt dat ik er ooit was. Maar ook in de wetenschap dat er weer ergens anders afdrukken van meubilair zullen ontstaan op een nieuwe plek die ik ‘thuis’ kan noemen.

Vi Veri Veniversum Vivus Vici

7 Reacties op “Times Change…

  1. Mooi geschreven daan, het was ook een leuke kamer! staat de M. voor Mip Kusen? Die is namelijk nogal awesome

    tot volgende week!

  2. HaHa Jip, de M staat wel voor zoveel moois als Mariette en Mees en Michiel en voor degene waar het hier echt voor bedoeld is ……
    Leuk stuk Daan! Ik vind verhuizen ook altijd dubbel aanvoelen want je hebt ook zoveel meegemaakt in de tijd dat je ergens woonde, het is een afsluiting en een nieuw begin

  3. Ik ben vorig jaar met carnaval voor het eerst in Tilburg geweest, wat een leuk stadje! Dus dit jaar ga ik weer 😉 Utrecht is trouwens ook echt een fijne stad, dus daar ga jij je vast ook goed vermaken!

Geef een reactie

