‘Geen idee’

Een keer in de zoveel tijd heb je dat wel eens. Althans, ik wel. Dat je even niet meer weet waarover je moet schrijven. Soms, omdat er te veel is, soms omdat er te weinig is. Maar dat laat ik in in dit geval in het midden.
DSC_4050-MR-Braille_large
Vandaag heb ik eens geen idee. Dat komt wel eens voor. Dat ik het ook even niet weet. Toegegeven, het is zeldzaam, maar mag ik ook even ja? Maar wat is dan het alternatief? Niets, eigenlijk. Gewoon een beetje in het wilde weg praten, totdat er redelijk wat op papier staat. Improviseren, heet dat ook wel.

Waar ze ook geen idee hebben is de gemeente, in dit geval die van Tilburg. Geen idee van communiceren en informatie verschaffen, wel te verstaan. Omdat mijn identiteitskaart verlopen is, ging ik een nieuwe aanvragen. Keurig telefonisch een afspraak gemaakt van tevoren. Kom ik daar binnen, kunnen ze me niet helpen, omdat iemand ‘vergeten’ was te melden dat ik zowel mijn ID als paspoort mee moest nemen. En dus ben ik geen stap verder.

Verder had ik laatst een gesprek met een blinde vriend van mij over dat veel blinden best irritant zijn. En daar zit ergens wel een kern van waarheid in. Zo ken ik blinden die in elke status-update op Facebook over hun geleidehond praten. Of over niets anders dan hun familie. En dan klagen dat ‘zienden’ ze anders behandelen vanwege hun handicap, maar wel ondertussen met andere blinden gezellig blindendingen doen, zonder zich meer te richten op de ‘buitenwereld’.
Gelukkig zijn niet alle blinden irritant. Er zijn er bij die best awesome zijn. Waar mee je, in plaats van over hun geleidehond, over radio of voetbal kunt praten.

En als laatste kan ik niet om de bomaanslagen in Boston heen. De explosies, die tijdens de Boston Marathon plaats vonden waren weer van een dusdanig kippenvel-oproepende gestalte. Ik werd er misselijk van. FBI heeft het onderzoek inmiddels als terreuronderzoek bestempeld.
Het blijft toch altijd verbijsterend hoe ver mensen gaan om hun zieke geest op andere mensen los te laten.

Desondanks is het al een paar dagen lekker weer. Warm, zelfs. Dat is toch wel weer een teken dat het achter de wolken toch wel weer die zon schijnt. Zelfs als die wolken veroorzaakt worden door rook en puin van explosieven.

5 Reacties op “‘Geen idee’

  1. Ik herken het ja. Soms is er heel veel te vertellen en dan heb je er weinig woorden voor. Of je hebt teveel woorden maar weinig te zeggen. Het gaat wel weer over!

Geef een reactie

