Liebster – part 2

In Vragen, vragen, vragen… liet ik mij al eens verleiden tot een Liebster-vragenlijstje. En het lot wilde dat Linn In Wonderland mij ook nomineerde voor de Liebster. Het idee is simpel: 11 feitjes en 11 vragen. Omdat ik verder geen blogger ken die (nog) niet genomineerd is, zal ik verder ook niemand taggen.

De feiten:
1. Ik heb 3 klappers vol oude verhaaltjes en gedichtjes die ik in de loop der jaren (vanaf de basisschool) heb (co-)geschreven die ik nu aan niemand meer zou laten lezen.
2. Mijn lievelingskleur bestaat niet. Of moet nog ontdekt worden. Eén van de twee.
3. Als ik een Patronus zou kunnen produceren zou die de vorm hebben van een beer. Zelfde geldt voor mijn Animagus, waarschijnlijk.
4. Ik heb een intense hekel aan alles dat in het vakje ‘talentenshows’ valt. Vooral omdat er nooit echte talenten uit voortkomen.
5. Seizoen 1 van Glee was ooit een guilty pleasure. Maar dan ook alleen seizoen 1.
6. Ik studeer Journalistiek – maar heb verder niet de directe aandrang om daadwerkelijk journalist te worden.
7. Toen ik jong(er) was had ik een glow-in-the-dark pyjama.
8. Ik vind het ontzettend moeilijk om mensen van welk geloof dan ook serieus te nemen.
9. Ik vind het sowieso erg moeilijk mensen in het algemeen serieus te nemen. Zeker als ze zichzelf intens serieus nemen.
10. Ik zou nog liever kosteloos belspelletjes presenteren (als die er nog zouden zijn) dan dat ik aan tafel zou willen zitten bij DWDD.
11. Ik heb volgens mij een vaste plafonddienst.

De vragen van Linn:
1. Heb  je Carnaval gevierd?
Neen!

2. Wie is je favoriete karakter uit een film of boek en waarom?
Cyrano uit Cyrano de Bergerac, een (Frans) toneelstuk van Edmond Rostand, omdat het een enorm mooi, spannend, heldhaftig, ontroerend en bovenal ontzettend meeslepend.

3. Zou je een wereldreis willen maken en waar wil je dan echt per se naartoe?
Jazeker. Naar Australië of Nieuw-Zeeland. Of Japan, misschien ook nog wel.

4. Wat wilde je vroeger altijd worden? Studeer je daar nu voor?
Schrijver. Of acteur. Nooit iets anders. Ik studeer nu Journalistiek, dus ik schrijf –maar nog niet op de manier die ik zou willen.

5. Hoelang blog je al en wat heeft je tot het bloggen toe aangezet?
Ik blog al sinds… 2003/4 of zo, denk ik?  Ik begon met een Punt.nl-blog, daarna een blog bij web-log.nl tot 2010 en nu deze bij WordPress. Wat me er toe heeft aangezet? De drang om te schrijven en gelezen te worden en het schrijven zo te verbeteren.

6. Wat is je favoriete eten, waar ze je midden in de nacht wakker mogen maken?
Ik heb niet echt een soort voedsel dat ik tot mijn favorieten kan scharen. Hoewel je me wel uit bed kunt halen voor de Griesmeel-pudding met rozijnen die mijn moeder wel eens maakt.

7. Als je 1 miljoen euro zomaar in je schoot geworpen zou krijgen, wat zou je daar dan mee doen?
Op de bank zetten. Fuck ‘rechtmatige eigenaren’. Gewoon sparen voor ‘ooit’. Of een speedboot kopen. Dat kan ook. In ieder geval verhuizen naar Engeland.

8. Stel je voor, je mag 1 dag voor president van Amerika spelen. Wat zou je die dag doen?
Gewoon eens heerlijk schijten op een Witte Huis-wc. Want meer kun je in één dag toch niet doen.

9. Welke regel moet er volgens jou echt ingevoerd worden in Nederland en welke regel mag er afgeschaft worden?
Invoeren: Een regel die mensen verplicht stelt om goede televisie te maken. Getuige enkele programma’s KAN het wel, dus waarom moet er zoveel crap tussen zitten?
Afschaffen: Vrijheid van meningsuiting. Op papier is dat heel erg mooi, maar in de praktijk leidt het nergens toe en is het eerder een muur om achter te schuilen en vanuit daar allerlei onzin te roepen.

10. Ben je tevreden met hoe je leven er nu uitziet?
Ik mag niet klagen van de dokter.

11. Wat is je all time favoriete serie?
HOUSE, M.D.!

Zo, dat was ‘m weer.
kBye.

10 Reacties op “Liebster – part 2

  1. Jep, nu wil ik ook een glow-in-the-dark pyjama. Serieus. En ik moest lachen om het tweede antwoord op vraag 9, so true! (Alhoewel ik best blij ben met deze wet hoor)

Geef een reactie

