Wees niet bedroefd

Wees niet bedroefd, wanneer het uur zal slaan
waarop de dood mij ongemeld
Uit ’s levens wei gelijk een grashalm velt
en ik plotseling van u ben heengegaan.

Als dan een traan soms naar uw wimpers welt
laat er uw lichte lach doorhenengaan
en veeg de droefheid uit uw oog vandaan
en de herinnering, als zij u kwelt.

Ik heb veel te lief gehad op aard
om door mijn dood uw lichtheid te verdronk’ren
en laat uw lichte ogen flonk’ren
als toen ge nog het diepst gelukkig waart.
Opdat ik, wannneer ik u mogelijk bespied,
u nimmer zie verduisterd door verdriet.

Bertus Aafjes (1914 – 1993)

Geef een reactie

