In januari 2013…!

Hoewel het verhaal al verschillende keren verfilmd is, is dit de eerste verfilming van de musical van Alain Boublil en Claude-Michel Schönberg!
Met Hugh Jackman als Jean Valjean, Anne Hathaway als Fantine En Sacha Baron Cohen en Helena Bonham Carter als M. & Mme Thenardier! Ook zal Amanda Seyfried Cosette gaan spelen in de 2e akte van de film/musical.

Een geweldige trailer die al veel goeds belooft! Ik heb er zin in!

8 Reacties op “In januari 2013…!

  1. Van dit soort dingen snap ik dus niks hè. Misschien ligt het aan mij maar er is dus een verhaal dat meerdere keren verfilmd wordt – dat vind ik op zich al raar, komt er een musical, oké, maar hoe kom je dan in ’s hemelsnaam op het idee om die musical te gaan verfilmen? Doet mij denken aan het hinkelen over de laatste grassprietjes van een kapotgetreden pad.

    • De musical bestaat al sinds de vroeger ’90’s. Het werd gewoon tijd dat hij verfilmd werd. Er zijn ook heel veel films over, bijvoorbeeld, Phantom of the Opera totdat ergens in 200(6?) een musical-verfilming kwam met Emmy Rossum en Gerard Butler. ‘Phantom’ is ook al inmiddels voor het 25-jarige bestaan als stage-show verfilmd (net als in NL Ciske en 3 Musketiers). Maar van één van ’s werelds grootste musicals, waaronder LesMis zich zeker mag scharen, was nog niets. Nu binnenkort dus wel! 🙂

      • Een stageshow kan ik begrijpen maar ik blijf het raar vinden om één en hetzelfde verhaal meerdere keren te verfilmen, op mij komt het over als het jatten van het succes van een andere regisseur…

  2. Oeeh ik ben benieuwd! Zelf heb ik niet zo heel veel met Anne Hathaway, maar het ziet er leuk uit 🙂 Als ze hem maar niet gaan ver-scheldwoord-

    • Is een enorm goed boek van de Franse schrijver Victor Hugo (ook wel bekend van Notre Dame de Paris -juist, over de Klokkenluider, waar Disney later weer een film over heeft gemaakt!)

  3. ik ben ook gek op Les Misérables (en VH), maar deze uitvoering komt bij me over als een soort heiligschennis, niet omdat het een musical is, maar met die acteurs, in die taal! ik vrees dat Victor zich omdraait 🙂
    doe mij maar de versie met Lino Ventura, of zelfs nog met Jean Gabin als Jean Valjean!

Geef een reactie

