We leven nog, niet zeuren

Juist. We leven nog. Daar wil ik het even over hebben.
Ik hoorde dit nummer echt puur toevallig in de auto vanmiddag en eigenlijk past ‘ie best wel bij mij.
Waarom? Omdat ik ook nog leef. Altijd als iemand vraagt ‘hoe gaat het met je?’ is dit in vrijwel alle gevallen mijn antwoord. We leven nog.
En veel mensen hebben daar iets op aan te merken. Dat het pessimistisch is of dat ik iets anders moet verzinnen. Wat dan. ‘Gaat wel’? Dat is net zoiets. Want op ‘hoe gaat het’ kun je nooit met volle honderd procent eerlijkheid ‘goed’ antwoorden.

Ik leef nog. Ik vind het altijd wel een natuurgetrouwe afspiegeling van de situatie. Het denkt de lading. Het gaat niet slecht, maar ook niet geweldig. Gewoon er tussen in. Soms goed, soms slecht. Net als iedereen wel eens heeft.
Het is gewoon het feit naar voren brengen dat je er nog bent, dus is er niets aan de hand. Het kan zowel positief als negatief geïnterpreteerd worden.

Het is daarnaast ook een bevestiging dat je er nog bent. Want, en dat lijkt me logisch, je kunt moeilijk zeggen dat je niet meer leeft. Tenzij je toevallig een of ander gewillig medium kunt vinden om in de oren te tetteren. Maar ga daar maar niet van uit.

Kortom, geef ‘we leven nog’ gewoon eens een kans. Het klinkt veel geloofwaardiger dan goed, gaat-wel of slecht. Als dat niet helpt is voor mij het non-conformistische ‘Mweh’ ook een goede tweede!

7 Reacties op “We leven nog, niet zeuren

  1. Ik zeg ook vaak: ik leef nog! Je hebt gelijk, als je goed zegt gaat het nooit helemaal goed. Ik zei laatst goed, terwijl ik oorontsteking had. Ook niet echt normaal dus.

  2. Het is jammer dat 9 vd 10 mensen die vraag (‘Hoe gaat het?’) stellen zonder daadwerkelijk interesse te hebben in het antwoord. Vraag mij 9 van de 10 keer een flauwe vraag en je krijgt 9 van de 10 keer een flauw antwoord terug.

  3. Ik geef gewoon het standaard antwoord. En als ik thuis kom van het stappen of iets dergelijks en ik kom veels te laat thuis.. Dan roep ik vaak “ik leef nog” tot grote irritatie van mijn moeder.

Geef een reactie

