Vijftig dingen waar ik blij van word

Via Kim’s blog zag ik zo’n lijstje en dacht ‘eens kijken hoe ver ik kom…’

1. Een awesome aflevering van House
2. Een mooie uitzending van ‘24 uur met…’
3. Met vrienden in de kroeg zitten
4. Een goed boek
5. Een goed boek na een HEEL lange tijd weer opnieuw lezen
6. Het ontdekken van nieuwe muziek
7. Reacties op blogs!
8. Iets schrijven en dan instinctief weten dat het ‘gelukt’ is.
9. Amsterdam.
10. Londen .
11. Eerste lentedag waarin je met een t-shirt en korte broek naar buiten kan.
12. Mijn favoriete plek aan de Maas (in Grave, waar ik vrij lang gewoond heb).
13. Een (gast)college waar ik van onder de indruk ben.
14. Een film die minstens een week in je hoofd blijft zitten. (Simon, bijvoorbeeld. Of A Walk To Remember).
15. Een boekverfilming die WEL is gelukt.
16. Muziek draaien en keihard meebrullen.
17. Schaken (doe ik veel te weinig tegenwoordig).
18. De geur van croissantjes ruiken terwijl je nog in bed ligt.
19. De klassieke muziek, croissantjes en versgeperste sinaasappelsap bij mijn oma in A.
20. Geniale gesprekken uit het niets op Twitter.
21. De wetenschap dat ik een tentamen gehaald heb.
22. De hele Serious Request week op 3FM.
23. Praag met groep B02 vorig jaar.
24. Twitfucken (= een Retweet op ludieke wijze veranderen voor je ‘m post)
25. Bijpraten met mensen die je (veel te lang) niet gezien hebt.
26. De geur van oude boeken
27. De geur van een nieuwe auto
28. Eerste ijsje van het jaar
29. De geur van een nieuwe cd
30. Hoe de lucht ruikt na een regenbui die volgt op een veel te lange droge, warme periode.
31. De eerste hap van een verse, groene Granny Smith-appel
32. Lente in het algemeen. Niet te warm, niet te koud. Heerlijk.
33. Trance luisteren ‘s avonds in de trein.
34. Italiaanse muziek (Il Divo, Laura Pausini) zachtjes in Italiaanse restaurants
35. Het ritselen van krantenpapier.
36. Damien Rice.
37. John Williams, de componist. Niet die debiel van RTL.
38. Goed geschreven fanfiction.
39. Een goed glas bier.
40. Gesprekken over muziek.
41. Uitslapen.
42. Het toneel. Zowel in de zaal als op de planken.
43. Musical.
44. ‘s Zomers tot laat op het terras zitten.
45. Radio luisteren.
46. Jasmijnthee.
47. Warme chocolademelk op koude dagen.
48. Een mooie zonsondergang.
49. Een heldere nacht vol sterren.
50. Een bibliotheek.

Van welke vijftig dingen word jij nu blij van?

8 Reacties op “Vijftig dingen waar ik blij van word

  1. Ik heb laatst a walk to remember gezien en ik vond hem eigenlijk niet zo goed. Het idee op zich wel, maar niet zo goed uitgewerkt. Maar dat is mijn mening uiteraard!

    Ik word heel erg blij van mooie muziek luisteren 🙂

  2. Jasmijnthee, dat heb ik nog nooit gehad, eens proberen (:
    Radio luisteren, daar ben ik het helemaal mee eens!

Geef een reactie

