Saying goodbye to 2011

"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end, but it is, perhaps, the end of the beginning."

Tweeduizendtwaalf. Althans, bijna. Nog minder dan twaalf uur te gaan.
Maar voor we gaan klinken met champagne en dergelijke is het, hoe cliché ook, toch wel even geinig om terug te kijken op 2011.
Want ik zal niet overdrijven als ik zeg dat er vrij veel gebeurd is! Wie denkt bij 2011 niet terug aan de schietpartij in Alphen a/d Rhijn, de vondst en dood van Obama -euh Osama Bin Laden, de economische crisis die om zich heen grijpt en natuurlijk Occupy-bewegingen, waarin werkschuw tuig de gelegenheid gegrepen heeft om niets te doen. In het openbaar. Met tenten enzo. Bij wijze van ‘protest’. En natuurlijk Egypte, Libië, Ghadaffi. Tja, Ghadaffi… Niet alleen bekend om zijn dictatorschap, maar ook als recordhouder ‘verkeerd geschreven naam’ van 2011. Elke krant, elk ander nieuwsmedium had wel een andere schrijfwijze.
En er zijn nog andere records gebroken: Net op de valreep haalden de dj’s in het Glazen Huis maar liefst 8.6 miljoen euro op ten behoeve van het Rode Kruis!

Maar ook privé was 2011 een vrij enerverend jaar!
Ik stopte voor de zomervakantie met mijn opleiding Journalistiek omdat het destijds niet heel erg top ging met mijn oog. Veel pijn. Ook moest ik de beslissing maken of, nee eerder WANNEER dat oog eruit zou moeten.
Maar eerst was het zomervakantie. Samen met mijn broer Jip het vliegtuig nemen naar New York, waar we met m’n ouders en andere broertjes een appartementje hadden voor een week!
En toen begon het nieuwe schooljaar. De Fontys Lerarenopleiding Engels. Maar al vroeg bleek dat niet echt iets voor mij te zijn en, met de zekerheid van de operatie had ik toch meer zekerheid dat ik echt verder wilde met Journalistiek. Na veel heen-en-weer gemail mocht ik uiteindelijk, na een gesprek weer terugkomen.
En toen kwam mijn operatie. Drie dagen in het ziekenhuis, paar dagen in coma en nog een griep erbij. Gelukkig was ik die dagen bij m’n ouders.
Nog maar net was ik weer ‘beter’ of mijn tentamens begonnen. Spannend, want die waren vrij belangrijk. Gelukkig haalde ik 2 van de 3, waarbij ik de derde nog later in het schooljaar kan herkansen. Toch best trots op mezelf. Zeker na die operatie!
Weer een paar weken verder werd het tijd om in Den Haag een prothese te laten maken. Hele dag met mijn moeder en mijn oma de stad in geweest en tussendoor steeds terug naar het Kunstogencentrum om te passen en alles. Gezellig.

En toen waren we al weer aan het eind van 2011! Het is momenteel ongeveer zes uur, dus nog minder dan zes uur te gaan tot 2012.
En dan?

Voorlopig heb ik nog geen plannen voor 2012, behalve school. Wel wil ik zeker nog naar de musical Miss Saigon, in Utrecht en naar Next to normal. Twee shows die ik komend jaar absoluut wil zien. Verder moet ik nog even kijken. Ik heb geen goede voornemens of iets dergelijks, daar doe ik niet aan.
En misschien is het ook overbodig, aangezien in 2012 de wereld zal vergaan. Zegt men. Ben benieuwd. Kun je later in ieder geval zeggen dat je erbij was!

Zometeen dan de glazen heffen, mensen opbellen en klinken op volgend jaar.
Ik niet, ik ben alleen thuis. Heerlijk! Ik ga wel bellen en zo, maar ik hoef niet tot diep in de nacht kou te kleumen omdat ‘de buurt dat ook doet’ en andere nonsens! Dus… voor nu:

EEN BIJZONDER GOEDE JAARWISSELING EN EEN MUZIKAAL 2012 TOEGEWENST!

3 Reacties op “Saying goodbye to 2011

Geef een reactie

