For Just Another Day

tumblr_lvnzp7Clce1qg3n3lo1_500_large
Het is wel eens gezegd dat het leven niet altijd over rozen gaat. Cliché-uitdrukking, natuurlijk. En bullshit. Leven gaat nooit over rozen. Tenzij je er expres overheen gaat rijden met een voertuig naar keuze.
Maar het leven valt inderdaad niet altijd mee. Voor 90 procent niet, durf ik wel te zeggen. Die tien procent moet je dan ook koesteren.

Ik zit momenteel eventjes in die tien procent. Althans, dat gevoel heb ik.
Mijn tentamens zijn vrijwel allemaal prima gegaan, ik heb mijn oogprothese sinds dinsdag en het in-en-uit doen daarvan gaat ook prima. En de pijn is, afgezien van veel hoofdpijn, zo goed als weg.

Maar toch. Uit ervaring kan ik haast met zekerheid zeggen dat het elk moment (door mijn eigen toedoen –of door iets waar ik geen invloed op heb) weer fout kan gaan. Zo is het tot nu toe altijd gegaan.

Maar in de tussentijd moet ik kracht putten uit dingen die wél gelukt zijn, zoals de eerder genoemde tentamens. Maar voor hoelang is dat genoeg?
Voor hoe lang kun je steunen op behaalde successen, hoe klein ook?

Daarom ga je maar door. Elk moment waarin het goed gaat koesterend.
Soms in de schaduw, soms in het licht.

6 Reacties op “For Just Another Day

  1. Ja, dat vind ik ook lastig om op een positieve manier te kijken, omdat er toch altijd weer een mindere periode zal komen. Maar ja, daarna ook weer een goede periode, dus dat is dan weer positief.

  2. Daarom belangrijk om gewoon die momenten dat je blij en voldaan bent te koesteren. Dat sleept je weer door de drek heen. 😉

  3. “Everything in life is temporary. So if things are going good, enjoy it because it won’t last forever. And if things are bad, don’t worry. It can’t last forever eather.”

    Nog een happy new year!

    JD

Geef een reactie

