New York, the ‘big’ apple.

Halleuw.

Daar zijn we weer, na een week doorgebracht te hebben in het knusse, pittoreske…. New York.
Gheh. Dat laatste klopt natuurlijk niet, maar als je eenmaal door de stad loopt lijken al die skyscrapers lang niet zo groot als op de tv of in ‘de film’.

De reis begon al goed, cuz we (mijn broer en ik) reisden met instructies van mum & dad, die al enkele weken in de USA/Canada rondreden. Nou ja, aangezien we met een of ander vage Belgische maatschappij tickets hadden bemoeilijkte dat de zaak enigszins. De benodigde papieren moesten de dag ervoor in Antwerpen opgehaald worden. Nu was ons verzekerd dat dit niet nodig zou zijn. Daar gingen wij ook van uit, tot er woensdag bericht van overzee kwam dat een reis naar Antwerpen wél nodig was. Dus heeft mijn broer even als een malle de trein gepakt om nét voor sluitingstijd nog even die papieren te regelen.
’s Avonds zou ik bij hem in het altijd gezellige (?!) Roffa pitten, zodat wij op tijd op schiphol konden zijn, daar we ’s middags vlogen.

Nou, over de vlucht valt niet veel te vertellen. Beetje film gekeken, we kregen maaltijden en tussendoor drinken en andere shizzle om de tijd mee door te komen en er konden films bekeken worden.
Op JFK Airport aangekomen stonden ouders en broetjes ons al op te wachten. De eerste indruk van Amerika was… fucking heet.
Die indruk is ook de rest van mijn verblijf blijven hangen. Je kon je kont niet keren of je zweette je kapot. Dat alle winkels airco hadden was dus een verademing!
Maar goed, we waren nog op JFK, waar we op een taxi aan het wachten waren. Althans, dat dachten wij. Bleek dat mijn moeder als verassing een limousine had gehuurd. Dat was vrij episch.
Die bracht ons naar het appartement waar we de komende week zouden blijven.

New York dus. Vanalles gezien, veel daarvan in een open dubbeldekker bus met vaak erg leuk commentaar en één dag plenzende regen!
We hebben Ground Zero bezocht, met liften en trappen het Empire State Building beklommen, zijn in Macy’s geweest en nog veel meer. En natuurlijk mocht een show op Broadway niet ontbreken. Dit werd Avenue Q. Naar mijn mening een erg leuke show, maar die mening kon de meerderheid van mijn ‘reisgezelschap’ niet delen. #faalhazen
Naja, verder ontzettend veel gelopen, Starbucks gedaan en natuurlijk mochten  enkele musea ook niet ontbreken.
Wat wel opviel, of eigenlijk meer elke keer als een dreun in je gezicht voelde, was de warmte in de ondergrondse metro.
Was het buiten al warm, daar was het bloedheet. En het valt op dat in, bijvoorbeeld Londen, het openbaar vervoer veel beter geregeld is.
Maar goed, nu ben ik weer in mijn kamertje in Tilburg, een muziekje aan en gewoon relaxen.

Cuz er gaat niets boven je eigen bed!

Een Reactie op “New York, the ‘big’ apple.

Geef een reactie

