We zijn er nog

Het is zes uur geweest en de wereld is er nog. Geen apocalyptische taferelen met vuurballen, aardbevingen (naja, die zijn er wel, maar dat was sowieso al een probeem) of de verschijning van Jezus.

Huh? Zullen nu de mensen denken die onder een steen (of in Limburg -daar is ‘Huh?!’ een uitdrukking van intelligentie) hebben geleefd? Voor die mensen zal ik even een beknopte samenvatting geven.
Een tijdje terug verscheen het bericht dat een directeur van een radiozender, de 89-jarige Harold Camping, voorspelde dat op zaterdag 21 mei de ‘Dag Des Oordeels’ zou plaatsvinden. Compleet met de terugkeer van de zoon van God en zondvloed.
21 mei is als datum heel ‘exact’ bepaald door een hoop gedoe met cijfers en data uit de bijbel.
Het grappige is, dat dhr. Camping in 1994 ook al een voorspelling deed over het Einde der Tijden.

Drie keer raden wie er vandaag WEER naast zat…

Juist. Want, zoals iedereen wellicht gemerkt heeft, we zijn er nog.
Mijn eerste reactie na het verglijden van de tijd tussen 17:59 en 18:00 uur was een triomfantelijk HA!
Weer een onomstotelijk bewijs dat geloof onzin is en de bijbel hooguit een leuk verhaaltjesboek.
Ben benieuwd hoe onze goede vrind Camping zich nu voelt. Zwaar verneukt, lijkt me.
Mijn tweede reactie was …een lichte teleurstelling. Ergens vond ik het jammer dat er niets gebeurde.
Het moment waarover je later kunt opscheppen in de kroeg (“Het einde van de wereld? Daar was IK bij!”) is voorbij gegaan.
Er is werkelijk helemaal NIETS gebeurd. Ja, ik moest niesen. Maar zo apocalyptisch was dat nou ook weer niet!

Het enige andere nieuws van vandaag was dat de acteur die jarenlang Sinterklaas vertolkte ermee stopte.
Dit nieuws, dat officieel straks pas bekend gemaakt wordt in een EXTRA SINTERKLAASJOURNAAL (?!), werd vanmorgen door een of ander raar figuur al per ongeluk op de site van de NTR gezet. Op Twitter werd er gisteren al heel wat gespeculeerd over de aard van dit bericht.
De nieuwe ‘Sinterklaas’ is Kees uit Flodder. De mannelijke dan. Niet Tatjana. Stefan de Walle. Ook bekend van toneel!
Die.
Vind ik wel humor.

Eigenlijk dus de afgelopen dagen weer een hoop herrie om absoluut niets, maar wel weer genoeg om eens een lang blogje met INHOUD te schrijven!
Bij deze!
Reacties kunt u kwijt in een Howler (geddit? ^^) of in het reactieveld hieronder. Tevens ben ik te bereiken op twitter, facebook en via mail. Je ziet maar.

Ciao.

Geef een reactie

